BB – repeatedly resurgent impulses for the Czech theatre acting
Název česky | BB - opakovaně oživující impulsy českého divadelního herectví |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2019 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Příspěvek se zaměřuje na recepci Bertolta Brechta v v českém poválečném divadle. Epické divadlo sloužilo jako obrana proti socialistickému realismu indoktrinovanému stalinisty. Schopnost recipovat brechtovské impulsy mají kořeny avantgardní praxi českého divadla. Během let 1956–1963 brechtovské impulsy znovuoživily české divadlo na několika úrovních: podnítily vznik poválečných alternaticních divadel a vznik apelativního divadla, české verze angažovaného divadla. V 70. a 80. letech se setkáváme s novou a hlubší recepcí Stanislavského systému v tvorbě reprezentantů epiuckého stylu 60. let. Tento synkretismus Stanislavského a Brechta je demonstrován na herectví a pedagogice Josefa Karlíka. |