Emotions in museum education : Potential for the development of a relationship to cultural and historical heritage

Název česky Emoce v muzejní edukaci : Potenciál pro rozvoj vztahu ke kulturně-historickému dědictví
Autoři

JAGOŠOVÁ Lucie

Rok publikování 2020
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Museologica Brunensia
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www
Doi http://dx.doi.org/10.5817/MuB2020-2-2
Klíčová slova emotions; museum education; museum psychology; cultural and historical heritage; cultural education
Popis Edukační potenciál institucí, které návštěvníkům zprostředkovávají kulturně-historické dědictví, bývá nejčastěji spojován s transmisí znalostí a pojmem vzdělávání, případně výchova. Je tomu tak i přesto, že si muzea a další kulturní a paměťové instituce uvědomují, jak významnou roli hrají v procesu učení také psychologická specifika muzejní (kulturní, památkové) edukace a jak klíčové při budování vztahu návštěvníka ke kulturně-historickému dědictví i efektivitě učení jsou právě emoce. Článek věnuje pozornost psychologickým aspektům edukace vázaným jak na prostředí muzea, tak na osobnost návštěvníka a jeho kulturní kompetence, význam prožitku, pozornosti a obnovy duševních sil v kulturním prostředí. Směřuje ke zdůraznění významu dalších přínosů z návštěvy kulturní (muzejní) instituce pro návštěvníka, jako je relaxace a kontemplace.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.