Čtenářské dílny jako forma výzkumu a výuky u žáků třetí třídy základní školy
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2020 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Recepce a reflexe uměleckého textu dětským čtenářem představuje významnou oblast ve výuce literatury, která v žácích formuje základní nástroje pro interpretaci textu. Výuka čtení zahrnuje ucelený komplex poznatků, schopností a dovedností, díky nimž si žáci osvojují nejen technickou zručnost čtení, ale také formují vlastní schopnost recepce, reflexe a interpretace uměleckého textu. Příspěvek se zabývá významem čtenářské dílny jako možné formy výuky a na příkladu provedeného výzkumu u žáků třetí třídy základní školy, využívajícího literárního díla Karla Maye „Vinnetou“, prezentuje dílčí výsledky. Výzkum je součástí hlubší studie v rámci disertačního projektu. |
Související projekty: |