Cestou za zrcadlem: k výzkumu dětského čtenářství žáků třetí třídy základní školy
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2020 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | XII. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/1938 |
Klíčová slova | aesthetics; children's reader; children's literature; children's reading research |
Popis | Čtení je jednou z oblastí, se kterou se člověk setkává v rámci základního vzdělávání. Není pouhou mechanickou dovedností, ale rozvíjí celou řadu dalších psychických procesů, které jsou zásadní pro vývoj jedince. Význam čtení spočívá v obecném rozvoji člověka, který se skrze literární dílo a jeho specifické umělecké prostředky seznamuje zprostředkovanou zkušeností s různými životními situacemi, lidmi, prostředími, problémy atd., tedy základními principy fungování světa. Příspěvek předkládá dílčí výsledky výzkumu dětského čtenářství, jenž probíhal u cílové skupiny žáků třetí třídy základní školy. Na základě teoretických východisek a metodologie výzkumu uvádí výsledky z dotazníkového šetření, jež bylo součástí reflektivní dílny po přečtení literárního díla. |
Související projekty: |