Emoce v obraze od středověku po současnost. Seminář dějin umění k poctě Ladislava Kesnera

Autoři

FOLETTI Ivan GALETA Jan JAKUBEC Ondřej NOKKALA MILTOVÁ Radka BAHOUNKOVÁ Šárka CAMPINI Ruben MORASCHI Annalisa ČERNOCKÁ Jana DEUTSCH Martin DOLEŽALOVÁ Klára DROBE Christian FILIPOVÁ Alžběta FILIPOVÁ Marta FLÍDR Aleš FOLETTI Karolina FRANK Jakub FRANTOVÁ Zuzana GAZDAGOVÁ Jana HALAMOVÁ Veronika HOJDYSZ Michaela JAEGEROVÁ Anna KRAVČÍKOVÁ Katarína KROUPA Jiří KUJELOVÁ Denisa LEJOSNE Cassandre LEŠÁK Martin LEXOVÁ Petra MARVANOVÁ Žaneta MRÁZOVÁ Martina MUSILOVÁ Helena MÚDRY Pavol PALLADINO Adrien PETŘÍKOVÁ Martina PICHANIČOVÁ Veronika POMAJZLOVÁ Alena RAMPLEY Matthew RICHTROVÁ Eva ROSENBERGOVÁ Sabina RUSINKO Marcela ŘEZNÍČKOVÁ Veronika ŘÍHOVÁ Tereza SECKLEHNER Julia SLAVÍČEK Lubomír SUCHÁNEK Pavel ŠEFERISOVÁ LOUDOVÁ Michaela ŠOLC Martin TICHÁ Pavla JAKUBČO Martin VALEŠ Tomáš VRLÍKOVÁ Lenka WILLERTHOVÁ Petra

Rok publikování 2021
Druh Odborná kniha
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Snaha ztvárnit lidské emoce a vyvolat v divákovi citové pohnutí patří k jednomu z klíčových aspektů umělecké tvorby již od starověku. Nicméně i bez explicitní intence tvůrce může člověk před uměleckými díly zažívat hluboké a niterné emoce, které nikdo neztvárnil. Kniha nabízí setkání s příběhy obrazů, soch, architektur, zlatnických předmětů i konceptuálních děl, které mají jedno společné – vyvolávají emoce. Nejen záměrně v divácích, jimž byla tato díla určena, ale také v divácích dnešních a konečně také v historicích a historičkách umění, kteří o nich pojednávají. Podání autorů jednotlivých textů představuje na jedné straně reflexi uměleckohistorickou, založenou na erudovaných znalostech pisatelů, zároveň je však možné v nich nalézt naše vlastní emoce. Jak totiž připomíná Ladislav Kesner, kterému je tato kniha věnována, je subjektivní a emocionální prožívání uměleckého díla pro dějiny umění zcela zásadní.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.