“She’s just an Assistant ”: Teacher Assistants in Inclusive Education from the Perspective of Practitioners in the Czech Republic

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky „Je to jen asistentka“: Asistenti učitele v inkluzivním vzdělávání z perspektivy praktiků v České republice
Autoři

SLEZÁKOVÁ Katarína KISSOVÁ Lenka

Rok publikování 2020
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Příspěvek se zaměřuje na současnou zranitelnou situaci asistentů/asistentek pedagoga ve třídě a ve škole a na způsoby, jakými se školy zavázaly k jejich začlenění do života školy. Zkoumáme pohledy praktiků na vztah a spolupráci mezi učiteli a AP, celkové postavení AP ve školách, jakož i zásadní politiky, které jejich fungování rámují. Těžištěm analýz jsou nejistoty týkající se odpovědností AP a mocenských struktur určujících jejich pozici. Příspěvek se dále zabývá způsoby, jakými se školy v této inkluzivní situaci úspěšně vyrovnávají. Naše zjištění zakládáme na polostrukturovaných rozhovorech ze škol, které byly identifikovány jako úspěšné v zavádění inkluzivního vzdělávání a které měly vizi inkluzivního zařízení ještě před reformou z roku 2016. Témata rozhovorů zahrnovala osobní pohledy na inkluzi, překážky, výzvy a dobrou praxi v inkluzivním vzdělávání s důrazem na klima školy / třídy.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.