Je to „jen“ asistentka: Dobrá praxe a spolupráce s asistenty/kami pedagoga v inkluzivním vzdělávání z pohledu praktiků v České republice

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

KISSOVÁ Lenka SLEZÁKOVÁ Katarína

Rok publikování 2020
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Inkluzivní vzdělávání zůstává horkým tématem politických debat v ČR, dokonce se občas diskutuje o zrušení novely z roku 2016. Tento nedostatek politické podpory způsobuje zmatek mezi školami a komplikuje všeobecné zavádění inkluze. V současné době se reálná míra inkluze liší od školy ke škole v závislosti na ředitelích nebo zájmech zřizovatele (obce). Příspěvek se zaměřuje na současnou zranitelnou situaci asistentů/asistentek pedagoga (AP) ve třídě a ve škole s ohledem na implementaci inkluzivního vzděláváni. Zkoumáme perspektivy praktiků (učitelů/učitelek, vedení škol, asistentů/asistentek, atp.) na spolupráci učitele/ky a AP ve třídě, celkové postavení AP ve školách, jakož i základní politiky jak je reflektují praktici. Ústředním bodem analýzy jsou nejistoty ohledně odpovědnosti AP a struktury určující jejich postavení. Příspěvek se zaměřuje na způsoby, jakými školy tuto situaci řeší a nabízí předběžná zjištění zaměřená převážně na osvědčené postupy škol, které mohou být užitečné pro další školy přecházející k inkluzívnímu vzdělávání.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.