Je to „jen“ asistentka: Dobrá praxe a spolupráce s asistenty/kami pedagoga v inkluzivním vzdělávání z pohledu praktiků v České republice
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2020 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Inkluzivní vzdělávání zůstává horkým tématem politických debat v ČR, dokonce se občas diskutuje o zrušení novely z roku 2016. Tento nedostatek politické podpory způsobuje zmatek mezi školami a komplikuje všeobecné zavádění inkluze. V současné době se reálná míra inkluze liší od školy ke škole v závislosti na ředitelích nebo zájmech zřizovatele (obce). Příspěvek se zaměřuje na současnou zranitelnou situaci asistentů/asistentek pedagoga (AP) ve třídě a ve škole s ohledem na implementaci inkluzivního vzděláváni. Zkoumáme perspektivy praktiků (učitelů/učitelek, vedení škol, asistentů/asistentek, atp.) na spolupráci učitele/ky a AP ve třídě, celkové postavení AP ve školách, jakož i základní politiky jak je reflektují praktici. Ústředním bodem analýzy jsou nejistoty ohledně odpovědnosti AP a struktury určující jejich postavení. Příspěvek se zaměřuje na způsoby, jakými školy tuto situaci řeší a nabízí předběžná zjištění zaměřená převážně na osvědčené postupy škol, které mohou být užitečné pro další školy přecházející k inkluzívnímu vzdělávání. |
Související projekty: |