Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v českém jazyce a literatuře – zaměření na žáky s SPU a zdravotním znevýhodněním.

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

KLÍMOVÁ Květoslava ZÍTKOVÁ Jitka

Rok publikování 2020
Druh Učební texty, pomůcky
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Cílem publikace je podpora inkluzivního vzdělávání na 1. stupni ZŠ, volba vhodných metod a strategií při výuce českého jazyka a literatury. Zpracována je problematika dyslexie, dysgrafie a dysortografie. Dílčí pozornost je věnována Aspergerovu syndromu. Stěžejní část textu tvoří výukové lekce všech tří složek českého jazyka (jazyková, slohová a komunikační, literární). Důraz je kladen na takové postupy, jejichž prostřednictvím by mělo docházet k dosažení edukačních cílů a zároveň k odpovídající interakci mezi účastníky pedagogického procesu, k podpoře samostatnosti a tvořivosti. Aktivity rozvíjejí klíčové kompetence, umožňují předmětové přesahy i uplatnění v rámci průřezových témat.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.