Výzkumné sympozium: Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

OBROVSKÁ Jana SVOJANOVSKÝ Petr KRATOCHVÍLOVÁ Jana LOJDOVÁ Kateřina TŮMA František VLČKOVÁ Kateřina

Rok publikování 2021
Druh Uspořádání workshopu
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Sympozium, jež bylo uspořádáno v rámci výroční konference ČAPV, mělo charakter čtyř tematicky propojených příspěvků, které diskutovaly průběžné výsledky tříletého projektu “Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů” podpořeného GA ČR a řešeného na Katedře pedagogiky, PedF, MU v Brně. Po úvodním představení hlavních teoretických a metodologických východisek výzkumu byly postupně zodpovězeny následující výzkumné otázky: Jak je žákovská diverzita obsažena v plánovaném a realizovaném kurikulu předmětů pedagogické propedeutiky v programu učitelské přípravy? Jak mentoři podporují studenty učitelství při práci s žákovskou diverzitou během jejich praxe na základní škole? Jaká jsou přesvědčení a praktiky studentů učitelství vztahující se k žákovské diverzitě během jejich praxe na základní škole? Jak se (ne)odráží žákovská diverzita ve způsobech, jakými studenti učitelství opravují odpovědi žáků ve výuce na praxích? V souladu s metodologickými principy designu vícemístné etnografie byla průběžně zohledněna propojení mezi teorií (tj. realizovaným kurikulem v seminářích na univerzitě) a praxí na základních školách z hlediska tematizace žákovské diverzity. V rámci sympozia jsme diskutovali implikace hlavních zjištění pro vzdělávání studentů učitelství pro práci s žákovskou diverzitou jak v kurzech pedagogické propedeutiky na vysoké škole, tak z hlediska jejich mentorování na základní škole.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.