Kompetence učitelů: Strategie versus osobní zkušenost

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

MAVROGIANNOPOULOU LAPŠANSKÁ Veronika KISSOVÁ Lenka

Rok publikování 2021
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Přestože různé národní i mezinárodní dokumenty (např. Strategie 2030+) hovoří o nutnosti vytváření kompetenčních profilů či charakteristik kvality učitele, v praxi jsou tyto dokumenty často pouze obecnými vodítky pro učitelovy kompetence. Tato studie analyzuje, jak učitelé subjektivně vnímají svoje kompetence ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání a jak tento pohled odpovídá strategickým dokumentům. Při analýze vycházíme ze 34 hloubkových rozhovorů s pedagogickými pracovníky 3 škol s rozsáhlou inkluzivní praxí. Předběžné výsledky ukazují, že učitelé vnímají svoji přípravu jako nedostatečnou pro práci s rozmanitou třídou.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.