Možnosti využití digitalizovaného kulturního dědictví ve vzdělávání
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2021 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Proinflow |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://hdl.handle.net/11222.digilib/143900 |
Doi | http://dx.doi.org/10.5817/ProIn2021-1-3 |
Klíčová slova | digitized cultural heritage; secondary education; digital educational resource; online education; case study |
Popis | Cílem studie je analyzovat současný odborný diskurs v oblasti aplikace využití digitalizovaného kulturního dědictví v oblasti vzdělávání, především u středoškolských studentů. Na teoretickou studii navazuje drobná výzkumná experimentální sonda, která reflektuje použitelnost jednotlivých přístupů a důrazů odborné literatury při vývoji digitálních vzdělávacích objektů pro české středoškoláky. Metodologie: V první části pracuje s přehledovou studií nad texty z databáze Scopus. V druhé využíváme experimentálního vývoje s využitím drobných výzkumných dat v kvantitativní i kvalitativní formě pro vývoj evaluovaného prototypu. Výsledky: Výsledkem studie je jednak kritická systematická reflexe dostupné literatury v oblasti práce s digitalizovaným kulturním dědictvím, ale také jeho aplikace do evaluovaného prototypu, který byl ověřen na studentech střední školy. Hodnota: Studie přináší syntetizující poznatky v podobě, která je snadno prakticky aplikovatelná. Její závěry mohou posloužit knihovnám, školám či jiným paměťovým institucím při tvorbě vlastních digitálních vzdělávacích objektů využívajících digitalizované kulturní dědictví. |
Související projekty: |