Specifika vzdělávání žáků se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí běžné základní školy — zaměřeno na techniky vizualizace

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

ŠTIBRÁNYIOVÁ Marína

Rok publikování 2021
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Žák se sluchovým postižením v běžné škole má nároky na úpravu vzdělávacího prostředí, metod a forem výuky, aby měl vyrovnané šance na vzdělání tím, že informace které jsou během výuky sdělovány mu jsou přístupné. Příspěvek se hlouběji zaobírá úspěšnými technikami vizualizace výukového prostředí a samotného procesu výuky a navazuje na článek “Specifika vzdělávání žáků se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí běžné základní školy — zaměřeno na komunikační strategie pedagogických pracovníků”, který analyzoval úspěšné komunikační strategie užívané během výuky a v komunikaci mezi školou a rodinou dítěte se sluchovým postižením. Žák se sluchovým postižením vnímá svět primárně vizuálně a porozumět informacím přijímaným sluchovou cestou jsou pro něj větší výzvou než pro jeho slyšící spolužáky. Adekvátní úprava prostředí a procesu výuky žákovi usnadňuje porozumění a zapojení do aktivit během hodiny. Na techniky vizualizace lze nahlížet jako na ty, které vizualizují výukové prostředí a na ty, které vizualizují proces výuky.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.