Tónorodová ambivalence v klavírní a komorní instrumentální tvorbě Francise Poulenca

Autoři

ČERVÁK Patrik

Rok publikování 2021
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Opus musicum
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www Web výsledku
Klíčová slova Francis Poulenc; neoclassicism; French Music; Analysis; Chamber Music
Popis Studie analyzuje jeden z nejtypičtějších znaků harmonického vyjadřování Francise Poulenca - tónorodovou ambivalenci, tedy rychlé střídání durového a mollového tónorodu v rámci krátkých hudebních úseků. Tento jev pomocí analýzy konfrontuje s podobným, ačkoliv zcela odlišným používáním tohoto fenoménu např. u Bohuslava Martinů či Daria Milhauda.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.