Tělo, koncept a fenomén participace

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

DRURY SOJKOVÁ Alena

Rok publikování 2021
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Kolektivní performance jako nové výtvarné médium bylo přijato do světa současného umění v druhé polovině 20. století. Tento text se zabývá nejen vývojem výtvarné formy performance v umělecké komunitě směrem do veřejného prostoru, ale také jeho pozicí a integrací do výchovně vzdělávacího procesu. Co je podstatou tělového umění a jak se dá performance art uchovat po skončení akce? Jakými tématy a jakými prostředky lze formu umění, kde je vlastním výsledkem proces nikoli produkt zprostředkovat ve výuce umění způsobem, který je srozumitelný pro děti školního věku? Hledání odpovědí je cestou, která se prolíná s obory humanitními, přírodovědnými i se světem nejnovějších technologií. Schopnost performance art „vtáhnout“ diváka do děje a světa emocí je velmi silná. Participace diváka na tvorbě individuálního zážitku, který představuje hodnotu sám o sobě, mění vnímání podstaty umění a tím i jeho roli ve společnosti.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.