EXPRESIVNÍ VÝTVARNÝ PROJEV DÍTĚTE V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ A MOŽNOSTI JEHO ROZVOJE
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2021 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | EXPRESIVITA VO VÝCHOVE IV |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://expresivneterapie.files.wordpress.com/2021/10/final_expresivita_iv_zbornik-3.pdf |
Klíčová slova | early childhood education; the objectives of education; the artistic expression of the child; expressiveness; offer of artistic activities; the contribution of creation |
Popis | Výtvarné činnosti byly vždy součástí předškolního vzdělávání. Učitelům mateřských škol jsou známy jeho priority, cíle a obsahy, měli by ze závazného dokumentu i vyčíst, že výtvarná činnost by měla mít oporu ve spontánních aktivitách dětí, jejich plánech, představách, zájmech a zážitcích, což akcentuje i platný kurikulární dokument. Realizované výzkumné šetření, které proběhlo v roce 2020, poukázalo na skutečnosti, že nabízené výtvarné činnosti nejsou vždy souladu s obsahy předškolního vzdělávání. Upozornilo mimo jiné na to, že některé potlačují expresivní projev dítěte. Tato skutečnost se stala výzvou pro intervence do praxe mateřských škol. Příspěvek přiblíží příklady dobré praxe, které potvrzují možnosti, jak expresivní výtvarný projev dětí podporovat a rozvíjet, a to v kontextu s cíli předškolního vzdělávání. |
Související projekty: |