Stimulace percepčně kognitivních funkcí v předškolním věku jako prevence vzniku specifických poruch učení

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

MÁROVÁ Ivana

Rok publikování 2021
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Příspěvek představuje kompilaci výzkumných šetření vybraných studentů Pedagogické fakulty Masarykovy Univerzity v Brně zaměřených na stimulaci souboru kognitivně percepčních funkcí (tzv. dílčích funkcí) podmiňujících školní zralost v předškolním věku. Vybrané práce jsou analyzovány v kontextu charakteristiky výzkumného vzorku (tedy dětí různého věku), využité metodologie, charakteru autorských materiálů, které byly ke stimulaci využity, a výsledků, jichž děti v oblasti percepčně-kognitivních funkcí po provedené stimulaci dosahovali. Záměrem příspěvku je poukázat nejen na rozmanitost vytvořených materiálů, ale taktéž nezbytnost systematické stimulace percepčně kognitivních funkcí v předškolním věku (zejména v jeho závěrečném ročníku). Stimulace těchto funkcí je nezbytnou nejen v kontextu školní zralosti, ale zejména pak v období osvojování trivia coby prevence vzniku specifických poruch učení.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.