Srovnání českého a řeckého hudebního vzdělávání
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2021 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Janáčkiana 2020 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Klíčová slova | Czech Music Education; Greek Music Education |
Popis | Tento článek se zabývá definicí a popisem hudebně vzdělávacích systémů v České republice a v Řecku. Autorka ukazuje, jak je hudební vzdělání v obou zemích vnímáno a jak jsou procesy v jednotlivých systémech nastaveny. Poté také srovnává oba systémy a snaží se najít podobnosti a rozdílnosti. V obou zemích je hudební vzdělání považováno za důležité. Obě země mají rovněž hlubokou hudební historii. Pokud se v Česku zeptáte člověka jakéhokoli věku, jestli někdy prošel hudebním vzděláváním, většina z nich odpoví, že mezi šestým a dvacátým rokem života nějakou formu vzdělávání v hudební škole podstoupili, alespoň po dobu několika let. Příležitostí ke studiu hudební interpretace v Řecku není tolik, ale můžeme pozorovat, že proces sdílení hudebních dovedností je stále více živý v rodinách a mimoškolních komunitách. Navíc Řekové interpretují lidovou hudbu více než Češi a jsou na své hudební tradice velmi hrdí. |