Podpůrná opatření pohledem studentů učitelství
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2021 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Inovativní přístupy k edukaci osob se speciálními potřebami |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://dokumenty.osu.cz/pdf/kpg/sbornik-z-konference-2021.pdf |
Klíčová slova | questionnaire survey; inclusion; quantitative research; support measures; special education; teacher; education of pupils with special educational needs |
Popis | Cílem výzkumu bylo zjistit, jak studenti středoškolského vzdělávání vnímají téma inkluze na českých školách, jaké mají povědomí o některých podpůrných opatřeních, určených pro žáky se SVP. V empirické části výzkumu byl pro získání dat od studentů magisterského studia na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v letech 2016–2017 použit dotazník s možností otevřených odpovědí. Tři čtvrtiny respondentů dokázaly uvést alespoň jedno podpůrné opatření; Téměř 40 % respondentů bylo schopno pojmenovat tři nebo více podpůrných opatření. Asistent (bez specifikace) byl nejčastěji hlášeným prvkem podpůrných opatření. |
Související projekty: |