Diagnostika kognitívnych funkcií: (nenaplnený) potenciál pre inkluzívne vzdelávanie

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Diagnostika kognitivních funkcí: (nenaplněný) potenciál pro inkluzivní vzdělávání
Autoři

BIELIK Miroslav

Rok publikování 2021
Druh Článek ve sborníku
Konference Nouze ve vzdělávání
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Klíčová slova cognitive functions; assessment; dynamic assessment; cognitive hypothesis testing
Popis Cognitive functions assessment is a field with broad practical implications. IQ score correlates with school, and job performance, and other variables. However, these correlations are only general, and the predictions based on them are imperfect. Moreover, if our predictions of a child’s failure are fulfilled, it can not be considered a great success. The aspect of valuable recommendations and intervention related to the assessment is not a matter of course. This paper emphasizes that assessment without implications to intervention has not fulfilled its potential. It briefly introduces dynamic assessment and cognitive hypothesis testing that both emphasize this aspect of the diagnostic process.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.