Role a využití didaktického překladu a mediačních činností ve výuce francouzštiny: Přehledová studie
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2021 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Výzkum v didaktice cizích jazyků IV |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2166 |
Doi | http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0055-2021-4 |
Klíčová slova | pedagogical translation; mediation; mediation activities; Common European Framework of Reference for Languages; tertiary education; foreign language |
Popis | Přehledová studie mapuje výzkum zaměřený na roli didaktického překladu a mediačních činností ve výuce francouzštiny v terciárním vzdělávání. Vybrané studie ukazují, že využití mateřského jazyka může být důležitým a rovnoprávným nástrojem pro rozvoj komunikačních schopností při osvojování cizích jazyků a že podporuje interkulturní rozměr ve výuce, podobně jako mediační aktivity v mateřském nebo cílovém jazyce. |
Související projekty: |