Subtest pro identifikaci socio-emočních deficitů
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2022 |
Druh | Prezentace v oblasti VaV (AV tvorba, WEB aplikace apod.) |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Subtest pro identifikaci socio-emočních deficitů je audiovizuální dílo, jehož dílčí materiály slouží jako testové položky společně tvořící diagnostický nástroj pro posouzení schopnosti vnímat a pracovat s emocemi a s emočními projevy ve výrazu a v chování. Audiovizuální materiály jsou integrovány do subtestu, který je součástí komplexního systému GIS – Invenio (kde je též alternativně nazýván „Frída a podivuhodná galerie“). Nástroj je určen k diagnostice socio-emočních dovedností žáků ZŠ, s důrazem na identifikaci deficitů v této oblasti. Konceptuálně subtest vychází z integrace dvou psychologických teorií – modelu inteligence C-H-C a modelu Salovey-Mayer. Jde o počítačově administrovanou metodu, která využívá principu GBA (game-based assessment): pro zvýšení motivace a snížení testové úzkosti jsou úlohy prezentovány formou počítačové hry, včetně využití různých herních prvků (grafické ztvárnění prostředí, příběhové postavy atd.). V rámci příběhu hráč přilétá na planetu s podivuhodnou galerií, kde pomáhá její majitelce, excentrické Frídě, a jejím zaměstnancům lépe pochopit lidské emoce. Součástí subtestu jsou audiovizuální materiály čtyř typů: Prvním jsou fotografie a krátká několikavteřinová videa, na kterých herci předvádí emoce různého druhu a intenzity. Druhým typem jsou kreslené scénky, kde nutné přiřadit hlavní postavě mluvený výrok s odpovídající intonací. Třetím typem materiálů jsou videa s komentářem vypravěče popisujícím hlavní postavu a určitou situaci, do které se postava dostává. Úkolem hráče je v tomto případě vyvodit z kontextu, jaké emoce hlavní postava v závěru příběhu prožívá. Čtvrtým typem materiálů jsou fotografie hlavní postavy v určité sociální situaci, které jsou integrovány do krátkých foto-příběhů opatřených komentářem. Úkolem hráče je rozhodnout, jak se má hlavní postava v dané situaci zachovat. |
Související projekty: |