Subtest pro identifikaci socio-emočních deficitů

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Fakultu sociálních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

PORTEŠOVÁ Šárka STRAKA Ondřej JABŮREK Michal PALÍŠEK Petr JAJCAJ Filip ŠROMOVÁ Veronika MACEK David HLAVICA Marek JIRÁSEK Pavel DOUBRAVOVÁ Lucie GREGOR Lukáš NOVÁK Zdeněk KOTTMAN Jan DOSTÁLEK Igor KOLÍN Ondřej BÍZA Martin BEŇUŠ Adam BURIAN Jan CUPÁKOVÁ Denisa GONDA Samuel GROSZMANN Vojtěch GROSZMANNOVÁ Kristýna HODÍKOVÁ Andrea JANÍK Vojtěch JEBAVÁ Kateřina KASOVÁ Zuzana KAŠKOVÁ Johana KAŠKOVÁ Vilemína KOHOUTEK Jiří KOHOUTKOVÁ Alžběta KOHOUTKOVÁ Anežka KOHOUTKOVÁ Eliška KOŘÁN Adam KOTEK Matěj KOTLÁR Tibor KOUTNÝ Adam LEXOVÁ Tereza LIMBVANI Bibiana Kynia MARTINŮ Petr MATOUŠKOVÁ Anna MELICHAROVÁ Lucie MIHÁL Martin NGUYEN Huu Hung NGUYEN Thi Thuy Quyen PERNIČKA Jaroslav PERNIČKA Lukáš PETRÁNĚK Štěpán PULKRÁBEK Jonáš PULKRÁBKOVÁ Veronika RÖSSNEROVÁ Sofie SPEKHORST Johannes SPEKHORSTOVÁ Jana ŠAFÁŘ David ŠAFÁŘOVÁ Anežka ŠAFÁŘOVÁ Viktorie ŠIMEK Kryštof ŠIMKOVÁ Iva ŠTORKOVÁ Karin ŠTORKOVÁ Kateřina ŠTORKOVÁ Petra TŮMOVÁ Sylva URBANÍK Martin VALEŠOVÁ Iva VAŇKOVÁ Karolína VEJSLÍK Ondřej VEJSLÍK Vojtěch ZATLOUKAL Pavel

Rok publikování 2022
Druh Prezentace v oblasti VaV (AV tvorba, WEB aplikace apod.)
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Popis Subtest pro identifikaci socio-emočních deficitů je audiovizuální dílo, jehož dílčí materiály slouží jako testové položky společně tvořící diagnostický nástroj pro posouzení schopnosti vnímat a pracovat s emocemi a s emočními projevy ve výrazu a v chování. Audiovizuální materiály jsou integrovány do subtestu, který je součástí komplexního systému GIS – Invenio (kde je též alternativně nazýván „Frída a podivuhodná galerie“). Nástroj je určen k diagnostice socio-emočních dovedností žáků ZŠ, s důrazem na identifikaci deficitů v této oblasti. Konceptuálně subtest vychází z integrace dvou psychologických teorií – modelu inteligence C-H-C a modelu Salovey-Mayer. Jde o počítačově administrovanou metodu, která využívá principu GBA (game-based assessment): pro zvýšení motivace a snížení testové úzkosti jsou úlohy prezentovány formou počítačové hry, včetně využití různých herních prvků (grafické ztvárnění prostředí, příběhové postavy atd.). V rámci příběhu hráč přilétá na planetu s podivuhodnou galerií, kde pomáhá její majitelce, excentrické Frídě, a jejím zaměstnancům lépe pochopit lidské emoce. Součástí subtestu jsou audiovizuální materiály čtyř typů: Prvním jsou fotografie a krátká několikavteřinová videa, na kterých herci předvádí emoce různého druhu a intenzity. Druhým typem jsou kreslené scénky, kde nutné přiřadit hlavní postavě mluvený výrok s odpovídající intonací. Třetím typem materiálů jsou videa s komentářem vypravěče popisujícím hlavní postavu a určitou situaci, do které se postava dostává. Úkolem hráče je v tomto případě vyvodit z kontextu, jaké emoce hlavní postava v závěru příběhu prožívá. Čtvrtým typem materiálů jsou fotografie hlavní postavy v určité sociální situaci, které jsou integrovány do krátkých foto-příběhů opatřených komentářem. Úkolem hráče je rozhodnout, jak se má hlavní postava v dané situaci zachovat.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.