A Review Study of Research Articles on the Barriers to Inclusive Education in Primary Schools

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Přehledová studie výzkumných článků o bariérách inkluzivního vzdělávání na základních školách
Autoři

KUROWSKI Martina ČERNÝ Michal TRAPL František

Rok publikování 2022
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Efficiency and Responsibility in Education and Science
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www Odkaz na plný text výsledku
Doi http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2022.150206
Klíčová slova barriers to inclusion; challenges in education; inclusive education; educational opportunity; primary school
Přiložené soubory
Popis Tento článek představuje přehledovou studii výzkumů týkajících se bariér v inkluzivním vzdělávání na základních školách. Základní soubor dat pro naši studii tvořilo 27 odborných článků vybraných z databází Web of Science a Scopus podle jasně stanovených kritérií. Výsledek analýzy poskytl zjištění, která se objevují napříč všemi texty. Výzkumné otázky této přehledové studie zní: Jaké jsou bariéry inkluze v základních školách, co o nich víme a zda existují způsoby, jak je omezit. Podrobněji jsme se zaměřili na témata rozporů mezi legislativou a praxí, bariér ve výuce, transdisciplinarity a interprofesionality a metodických specifik. V analýze a diskusi vymezujeme podstatné body jednotlivých článků hledáním podobností a rozdílů mezi texty.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.