Pupil diversity in teacher preparation curriculum

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

KRATOCHVÍLOVÁ Jana LOJDOVÁ Kateřina VLČKOVÁ Kateřina

Rok publikování 2022
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Perspectives in Education
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://journals.ufs.ac.za/index.php/pie/article/view/5647/4438
Doi http://dx.doi.org/10.18820/2519593X/pie.v40.i2.13
Klíčová slova content analysis; planned curriculum; pupil diversity; student teachers
Popis Tato studie se zaměřuje na pojetí žákovské diverzity v plánovaném kurikulu učitelské profesní přípravy. Profesní příprava učitelů ovlivňuje znalosti, dovednosti a postoje studentů učitelství vztahující se k žákovské diverzitě (Akiba, 2011); většina výzkumných studií však využívá kvantitativní výzkum zaměřený na plánované kurikulum nebo výstupy z učení. Abychom odhalili, jak je diverzita žáků implementována v plánovaných osnovách vybraných programů vzdělávání učitelů, zvolili jsme kvalitativní přístup. Na základě obsahové analýzy sylabů a koncepčních dokumentů z programů přípravy učitelů na vybrané pedagogické fakultě jsou popsány dva koncepční přístupy k diverzitě v rámci kurikula, jeden explicitní a jeden implicitní. Tyto pojmy lze dále interpretovat ve vztahu k ideové, obsahové a metodologické dimenzi kurikula.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.