Přístup učitelů české základní školy k rozvoji zrakové a sluchové percepce žáků s lehkým mentálním postižením

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

DOSTALOVÁ Eva LOOSOVÁ Lucie VIKTORIN Jan

Rok publikování 2021
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Štúdie zo špeciálnej pedagogiky/Studies in Special Education
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://www.unipo.sk/public/media/26527/%C5%A0t%C3%BAdie%20zo%20%C5%A1peci%C3%A1lnej%20pedagogiky%202021,%20ro%C4%8D.%2010,%20%C4%8D.%201.pdf
Klíčová slova mild intellectual disability; pupils; development; perceptual-motor functions; teachers; primary school
Popis Hlavním cílem průzkumu bylo zjistit přístup učitelů k rozvoji zrakové a sluchové percepce žáků s lehkým mentálním postižením na škole hlavního vzdělávacího proudu v České republice. Na základě hlavního cíle byly stanoveny cíle parciální, které měly zjistit, do jaké míry jsou pedagogové obeznámeni s důležitostí rozvoje zrakové a sluchové percepce žáků s lehkým mentálním postižením, jakými prostředky učitelé rozvíjí zrakovou a sluchovou percepci žáků s lehkým mentálním postižením a jakým způsobem pedagogové využívají domácí přípravu žáků k rozvoji zrakové a sluchové percepce. K dosažení cílů průzkumu byla využita kvalitativní metoda s technikou polostrukturovaného rozhovoru. Průzkum ukázal, že pedagogové si uvědomují důležitost rozvoje percepčně-motorických funkcí žáků s lehkým mentálním postižením, ale míra proškolení v práci s žáky s lehkým mentálním postižením na běžných základních školách je malá. Pedagogům by se mělo dostávat více odborných rad týkajících se rozvoje percepčně-motorických funkcí, především od pracovníků poradenských pracovišť.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.