Žáci s dyslexií a jejich oční pohyby během čtení souvislého textu

Autoři

DOSTÁLOVÁ Nicol

Rok publikování 2022
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis V současnosti je velké množství informací prezentováno v textové podobě. Proto je zásadní čtení, které je intenzivně rozvíjeno od základní školy. Pokud má žák dyslexii, je negativně ovlivněn jeho vývoj slovní zásoby a přijímání znalostí. Proces čtení souvisí s očními pohyby, které se u dyslektiků liší. Z těchto důvodů je potřeba zahájit včasnou diagnostiku, avšak registrace očních pohybů není její součástí. Analýza očních pohybů může vnést nové poznatky do oblasti diagnostiky i terapie dyslexie.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.