Soft Skills für das 21. Jahrhundert – ihre Entwicklung im problembasierten Fremdsprachenunterricht

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Soft skills pro 21. století - jejich rozvoj v problémově orientované výuce jazyků
Autoři

HRADÍLKOVÁ Helena PYTLÍK Petr

Rok publikování 2022
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Možnosti rozvoje měkkých dovedností na školách a univerzitách jsou aktuálním a multidisciplinárním tématem, které bylo v poslední době zmíněno v řadě studií souvisejících s inovacemi kurikula (srov. de Viliers 2010, Caggiano 2020, Pereira 2017). Potřebu tzv. tréninku měkkých dovedností identifikují jak žáci, rodiče a studenti, tak státní a komerční sektor s tím, že se hledá užší propojení učebních osnov s praxí. Vysokoškolští učitelé proto hledají vhodné koncepty pro začlenění školení měkkých dovedností do běžné univerzitní výuky. Jedním z cílů tohoto příspěvku je povzbudit učitele, aby převzali odpovědnost za měkké dovednosti svých studentů. Rádi bychom proto představili možné techniky a metody dalšího rozvoje měkkých dovedností ve výuce jazyků, konkrétně ve výuce němčiny jako cizího jazyka, na vysokých školách, které umožňují transformovat mezioborové teoretické přístupy do praktických plánů výuky.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.