Informačně chudí : Nová cílová skupina sociální pedagogiky
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2022 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Sociální pedagogika | Social Education |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://soced.cz/wp-content/uploads/2022/04/STUDY_10-1-2022_7122_SocEd.pdf |
Doi | http://dx.doi.org/10.7441/soced.2022.10.01.03 |
Klíčová slova | information poverty; poverty; information literacy; information society; digital competences; globalization |
Popis | Informační chudoba je jednou z nejzávažnějších výzev současné společnosti, projevuje se v oblasti ekonomické, sociální, kulturní i politické. Tato forma chudoby je v oblasti sociální pedagogiky téměř nereflektovaná a v českém prostředí pro ni chybí systematičtější teoretický výklad. Teoretická studie proto nabízí základní expozici problematiky, upozorňuje na přítomné diskursy v přístupu k informační chudobě a nabízí možnost reflexe fenoménu, přístupy či vymezeními sociální pedagogiky. Cílem studie je pojem informační chudoby vymezit, popsat a představit jako sociálněpedagogický fenomén, který lze zvládnout díky vhodné transdisciplinární spolupráci mezi knihovnami a knihovníky a sociálními pedagogy. |