Development of risky behavior of pupils and its prevention at Czech primary schools during the Covid-19 pandemic and distance learning
Název česky | Vývoj rizikového chování žáků a jeho prevence na ZŠ v době distanční výuky během pandemie covid-19 |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2022 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | 15th annual International Conference of Education, Research and Innovation. Conference Proceedings |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://library.iated.org/view/KRAJNAKOVA2022DEV |
Doi | http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2022 |
Klíčová slova | Prevention of risky behavior; primary school; covid-19 pandemic; distance learning; quantitative research |
Popis | Distanční (online) výuka představuje jednu z největších výzev pro české školství v uplynulých dvou letech. Přestože se situace ve školách od jara 2020, kdy epidemie udeřila poprvé, podstatně změnila, existuje stále určité procento žáků, které nelze plně do distanční výuky zapojit. Omezení sociálních kontaktů spolu s online prostředím tak mohlo napomoct rozvoji specifických typů rizikového chování. Cílem projektu bude zjistit, jak distanční výuka v období pandemie covid-19 ovlivnila rozvoj rizikového chování u žáků základních škol a jakým způsobem probíhaly v době distanční výuky preventivní aktivity. Výzkum byl plánován jako kvantitativní, data byla sbírána prostřednictvím dotazníkového výzkumu mezi školními metodiky prevence. Realizace byla umožněna díky projektu IGA_PdF_2022_032. |