Vyčerpaly se ideály otevřenosti ve vzdělávání?
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2022 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | MOOC kurzy, které měly představovat budoucnost otevřeného vzdělávání, nenaplnily očekávání a míří k postupné marginalizaci. Konektivismus se nestal dominantní vzdělávací teorií a školní počítače stále ovládá Windows. Otevřené vzdělávací zdroje vypadají lépe na papíře než v praxi. Pohledem na konkrétní příklady se může zdát, že otevřený přístup ve vzdělávání selhal a zcela se vyčerpal. Přesto se domníváme, že způsobil řadu pozitivních posunů a změn, které možná nejsou tak viditelné, ale o to podstatněji mění celou vzdělávací krajinu. Věříme současně, že naše postřehy a kontexty z oblasti vzdělávání lze snadno rozšířit i na další oblasti, ve kterých se open source na první pohled tak úplně nedaří. |