METODIKA 3A: Nástroj pro reflexi výuky a hodnocení její kvality
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2022 |
Druh | Přehledové a vzdělávací texty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | V publikaci představujeme Metodiku 3A jako nástroj pro didaktickou analýzu zaměřenou na obsah vzdělávání. Metodika 3A je označení pro metodický postup reflexe a analýzy výuky spojený s hodnocením kvality výuky a s návrhem zlepšujících změn – tzv. alterací výuky. Její název je odvozen od tří základních kroků, kterými postupuje didaktická analýza výuky: anotace – popis výukové situace a jejího širšího kontextu; analýza – podrobný didaktický rozbor klíčových situací výuky; alterace – návrh didaktické změny, která má přinést zvýšení kvality výuky. Didaktická analýza prostřednictvím Metodiky 3A umožňuje porozumět tomu, jak se ve výuce utváří učební prostředí, které poskytuje žákům příležitosti k učení a umožňuje tak získat solidní základ pro její zkvalitňování. |
Související projekty: |