Zkušenosti žáků s výukou ve výkonových skupinách: kvalitativní výzkumná sonda
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2023 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Příspěvek reflektuje zkušenosti žáků s diferencovanou výukou ve výkonových skupinách. Data pocházejí z širšího projektu, který byl koncipovaný jako vícepřípadová studie. Příspěvek využívá data z první studie, konkrétně z etnografického pozorování (cca 150 hodin), z individuálních (n=4) a párových žákovských rozhovorů (n=2*6). Analýza ukázala, že je výuka diferencovaná ve skupinách spíše podle nálepky, kterou učitelé skupině připisují než podle aktuálních výkonů žáků uvnitř skupiny. Výsledkem je, že výuka mnohdy neodpovídá měnícím se potřebám jednotlivců. |