Technické vzdělávání v základním školství
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2022 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | 15. didaktická konferencia s medzinárodnou účasťou |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Klíčová slova | Technical education; framework curriculum program; technical materials; analysis |
Popis | Autoři se zamýšlí nad analýzou rámcového vzdělávacího programu základních škol v České republice. Při analýze se zaměřují na výuku předmětů fyzika, technická výchova, informační technologie ev. informatika, které jsou základem nejen všeobecného vzdělávání, ale zejména technických oborů. Autoři opírají svá tvrzení o názory učitelů základních škol a žáků středních odborných škol s technickým zaměřením, kteří hodnotí svoji motivaci pro vzdělávání v technickém oboru. Je důležité zodpovědět otázku, zda jsou žáci v základním školství připravováni také na volbu technicky zaměřeného povolání, a zda si vytváří pozitivní vztah k technice. |
Související projekty: |