Stav triviálního školství v Brněnském kraji na konci 18. století

Autoři

MACHÁŇOVÁ Veronika

Rok publikování 2023
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Časopis Matice moravské
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www
Klíčová slova trivial schooling; school reports; Brno region; General School Ordinance; school reforms
Přiložené soubory
Popis Studie pojednává o stavu triviálního školství ve větší části Brněnského kraje, pro kterou se dochoval rozsáhlý soubor školských fasí z let 1787–1791, vzniklý z činnosti krajského školního komisaře. Výzkum se soustředil na míru úspěšnosti školských reforem, které nově zasahovaly všechny složky obyvatelstva. Četné reformy se však v praxi odrážely jen částečně a často pomalejším tempem. Situaci je možné sledovat na nárůstu počtu triviálních škol, (ne)plnění všeobecné školní docházky, kvalifikaci a dekretech vyučujících či na stavu školních budov. Mnohé poznatky byly komparovány s údaji z Čech.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.