Risks of the pedagogical process and their prevention
Název česky | Rizika pedagogického procesu a jejich prevence |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2023 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Příspěvek je zaměřen na problematiku rizikových faktorů pedagogického procesu a možná preventivní opatření. K nejvýznamnějším patří riziko přenosu infekce, nedostatek pohybu a přetěžování žáků. Z dalších položek je třeba zmínit riziko vzniku závislostního chování, stresovou maladaptaci, nezdravý způsob výživy, nevhodný pitný režim a možnou alergizaci žáků. Primární prevenci je třeba zaměřit na vybudování a posilování základních hygienických návyků, vhodné mikroklima ve třídách, vytvoření a fixaci žádoucích vzorců chování podporujících zdravý životní styl, informovanost o formách závislostního chování a nácvik vhodných strategií obrany a odmítání. Je rovněž potřebná intenzivní komunikace školy s rodinou, poradenským systémem a dalšími odborníky. V případě sekundární prevence jde o včasnou detekci a řešení žáků v riziku, o přípravu a spolupráci odborníků pracujících v týmu, který řeší problémy k dobru dítěte. |
Související projekty: |