Opakovaný neúspěch u maturity jako slepé místo na mapě vzdělávací politiky: Vybrané individuální a sociální aspekty ovlivňující snahu o dosažení maturity
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2023 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Problematice maturitní zkoušky je v rámci dokumentů vzdělávací politiky věnována značná pozornost (Strategie vzdělávání, 2020, Dlouhodobý záměr, 2019). Opomíjen je ovšem trend, jež dokazují data (Cermat, 2022), že neúspěch u řádného termínu maturity zpravidla generuje selhání také u dalších pokusů, což může vést až k nedokončení středního vzdělání. Příspěvek si tak klade za cíl představit individuální a sociální aspekty, které ovlivňují a proměňují přístup jedince v celém procesu získávání maturitní zkoušky. |
Související projekty: |