Opakovaný neúspěch u maturity jako slepé místo na mapě vzdělávací politiky: Vybrané individuální a sociální aspekty ovlivňující snahu o dosažení maturity

Logo poskytovatele
Autoři

MAJCÍK Martin VENGŘINOVÁ Tereza

Rok publikování 2023
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Problematice maturitní zkoušky je v rámci dokumentů vzdělávací politiky věnována značná pozornost (Strategie vzdělávání, 2020, Dlouhodobý záměr, 2019). Opomíjen je ovšem trend, jež dokazují data (Cermat, 2022), že neúspěch u řádného termínu maturity zpravidla generuje selhání také u dalších pokusů, což může vést až k nedokončení středního vzdělání. Příspěvek si tak klade za cíl představit individuální a sociální aspekty, které ovlivňují a proměňují přístup jedince v celém procesu získávání maturitní zkoušky.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.