Latina a problematika transferu dovedností

Autoři

WEISSAR Tomáš

Rok publikování 2023
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Auriga - Zprávy Jednoty klasických filologů
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www Článek v PDF
Klíčová slova teaching Latin; high schools; transfer
Popis Článek shrnuje výsledky výzkumu v oblasti tzv. transferu, což je přenos znalostí nebo procesů při učení z jedné situace do druhé. Konkrétně se zaměřuje na výzkum transferu souvisejícího s latinou. Většina dosavadních studií na toto téma byla provedena v USA a jejich kvalita a výsledky se liší. Nicméně přinášejí přesvědčivé důkazy pouze o pozitivním vlivu výuky latiny na rozvoj anglické slovní zásoby. Pokud jde obecně o rozvoj kritického myšlení, zdá se být latina přínosná pouze za specifických okolností. Některé evropské studie to však vůbec nepotvrzují a naopak prokazují negativní transfer např. při výuce románského jazyka. V českém kontextu podobné výzkumy zcela chybí.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.