Latina a problematika transferu dovedností
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2023 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Auriga - Zprávy Jednoty klasických filologů |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | Článek v PDF |
Klíčová slova | teaching Latin; high schools; transfer |
Popis | Článek shrnuje výsledky výzkumu v oblasti tzv. transferu, což je přenos znalostí nebo procesů při učení z jedné situace do druhé. Konkrétně se zaměřuje na výzkum transferu souvisejícího s latinou. Většina dosavadních studií na toto téma byla provedena v USA a jejich kvalita a výsledky se liší. Nicméně přinášejí přesvědčivé důkazy pouze o pozitivním vlivu výuky latiny na rozvoj anglické slovní zásoby. Pokud jde obecně o rozvoj kritického myšlení, zdá se být latina přínosná pouze za specifických okolností. Některé evropské studie to však vůbec nepotvrzují a naopak prokazují negativní transfer např. při výuce románského jazyka. V českém kontextu podobné výzkumy zcela chybí. |
Související projekty: |