Developing oral presentation-related self-assessment among prospective teachers of German as a foreign language: Analysis of self-assessment comments

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Rozvíjení sebehodnocení zaměřeného na ústní prezentace u budoucích učitelů němčiny jako cizího jazyka: Analýza sebehodnoticích výroků
Autoři

VELIČKOVÁ Jana

Rok publikování 2022
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Pedagogicka orientace
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://journals.muni.cz/pedor/issue/view/2315
Doi http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2022-4-410
Klíčová slova student self-assessment; development of self-assessment skills; content analysis; German as a foreign language; teacher education
Popis Předložený text představuje výzkumnou studii, jejímž rámcem byl 12týdenní intervenční program zaměřený na rozvoj sebehodnocení v oblasti prezentování v němčině u budoucích učitelů němčiny jako cizího jazyka (n = 15). Cílem studie bylo zjistit, jaké obsahové charakteristiky vykazují sebehodnoticí výroky participantů před a po absolvování intervenčního programu. Za použití metody Lautes Erinnern (vzpomínání nahlas) bylo získáno 25 sebehodnotících výpovědí (13 před intervencí, 12 po intervenci), které byly analyzovány pomocí induktivní tvorby kategorií kvalitativní obsahové analýzy. Analýza ukázala tři hlavní charakteristiky rozvoje sebehodnocení: nárůst evidence sebehodnocení, přesun od zaměření primárně na jazykově nespecifické aspekty výkonu i k jazykově specifickým a vývoj od převažujícího negativního hodnocení k zastoupení také pozitivního hodnocení. V závěru studie jsou diskutovány implikace pro kvalitnější vzdělávání učitelů v oblasti adekvátního rozvíjení jejich sebehodnocení.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.