Thriving Through Autonomy : High-Ability Adolescents’ Well-Being Amidst the Pandemic

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Fakultu sociálních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

PALÍŠEK Petr JABŮREK Michal PORTEŠOVÁ Šárka

Rok publikování 2024
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Journal of Early Adolescence
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
www https://journals.sagepub.com/eprint/XY95RDPEB7ZADCF4QF2Z/full
Doi http://dx.doi.org/10.1177/02724316241249485
Klíčová slova gifted/talented; well-being; autonomy/relatedness; loneliness
Popis Most research has so far focused primarily on the negative effects of the COVID-19 pandemic on early adolescents. This pre-registered study fills this gap by investigating possible links between pandemic regulations and positive outcomes, namely school well-being. Specifically, we test the assumption that high-ability early adolescents benefit from virtual schooling by experiencing higher school well-being while schooled virtually. Data from a Czech sample (N = 210) do not support this claim but show a strong effect of autonomy on school well-being. We also explore the changes reported by our participants after returning to classrooms.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.