Las poetas checas y sus obras como forma de acompañamiento en el camino de la maduración psicosocial

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky ČESKÉ BÁSNÍŘKY A JEJICH DÍLA JAKO FORMA DOPROVÁZENÍ NA CESTĚ PSYCHOSOCIÁLNÍHO ZRÁNÍ
Autoři

LÍPOVÁ Magdaléna

Rok publikování 2024
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Příspěvek pojednává o českých spisovatelkách a básnířkách literatury pro děti a mládež Daisy Mrázkové a Ester Staré, držitelkách mnoha literárních ocenění. Ester Stará je speciální pedagožka, logopedka a koordinátorka inkluze na prvním stupni základních škol. Její knihy pro děti, pohádky a příběhy pro čtenáře mladšího školního věku se soustředí na rozvoj komunikačních dovedností. Její texty jsou graficky specifické, s dynamickou grafickou úpravou, často s komiksovými bublinami a specificky strukturované. Cílem je probudit v dětech chuť ke čtení, přivést ke čtení i začínající čtenáře a usnadnit čtení dětem se specifickými poruchami učení. Spisovatelka, básnířka a výtvarnice Daisy Mrázková byla výrazná tvůrkyně a průkopnice bilderbuchů, v roce 2005 obdržela od České sekce IBBY a Klubu ilustrátotů dětské knihy zvláštní cenu Zlatá stuha za celoživotní tvůrčí dílo v oblasti literatury pro děti. Příspěvek zkoumá z hlediska vývojové psychologie knihu básní Písně mravenčí chůvy Daisy Mrázkové (výroční ocenění Zlatá stuha 2009 v kategorii knihy pro začínající čtenáře) a knihu Chrochtík a Kvikalka na cestě za blýskavým prasátkem, která získala cenu Zlatá stuha za literární i výtvarnou část v kategorii beletrie pro mladší čtenáře. Příspěvek je součástí širšího doktorandského výzkumu, jehož dílčí výsledky jsou aplikovány do výuky studentů pedagogických a umělecko-pedagogických oborů na středních a vysokých školách.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.