První rok za katedrou: překonávání výzev spojených s pedagogickými lídry začínajícími učitelkami
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2024 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Studie prezentuje výsledky analýz, které vychází ze série rozhovorů, které byly pořízeny se začínajícími učitelkami v jejich prvním roce učení. Během sběru těchto rozhovorů jsem si všiml, jak učitelky hovoří o vedení svých škol a jak se později v procesu sběru dat stávají vůči jejich pedagogickým lídrům kritičtějšími. Rozhovory byly analyzovány pomocí metody otevřeného kódování a tematické analýzy pro hlubší porozumění tomuto vynořivšímu se tématu. Výsledky analýz naznačují, že za kritickým postojem směrem k pedagogickým lídrům stojí především nesoulad ve vzájemných požadavcích a v komunikaci. Tento nesoulad často vyústil v konflikty, které měly za následek narušení identity zkoumaných učitelek, změny v jejich výukové praxi a v některých případech i uvažování o opuštění školy. Zdá se však, že toto chování ze strany učitelek je spíše strategií, jak tyto náročné situace ve škole přežít a učit se z nich. |
Související projekty: |