Aktuální výzvy pro začínající češtináře: vícejazyčnost, autonomie a CLIL

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod pracoviště Centrum jazykového vzdělávání. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

KRAHULA DOLEŽÍ Linda PŘEVRÁTILOVÁ Silvie ŠORMOVÁ Kateřina

Rok publikování 2024
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Didaktické studie
Fakulta / Pracoviště MU

Centrum jazykového vzdělávání

Citace
www https://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/files/2024/07/Didakticke_studie_1_2024_FINAL.pdf
Klíčová slova plurilingualism; autonomy; CLIL; Czech as L2, joy generator
Popis Text zkoumá problémy začínajících učitelů češtiny v jazykově a kulturně rozmanitém prostředí současných tříd. Rozmanité jazykové prostředí žáků vyžaduje odklon od tradičních vyučovacích metod. V reakci na specifické komunikační potřeby dnešních žáků, rodilých i nerodilých mluvčích češtiny, se článek zabývá vybranými inovativními přístupy ve výuce jazyků, které mohou posílit inkluzi a zvýšit efektivitu výuky.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.