Aktuální výzvy pro začínající češtináře: vícejazyčnost, autonomie a CLIL
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2024 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Didaktické studie |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/files/2024/07/Didakticke_studie_1_2024_FINAL.pdf |
Klíčová slova | plurilingualism; autonomy; CLIL; Czech as L2, joy generator |
Popis | Text zkoumá problémy začínajících učitelů češtiny v jazykově a kulturně rozmanitém prostředí současných tříd. Rozmanité jazykové prostředí žáků vyžaduje odklon od tradičních vyučovacích metod. V reakci na specifické komunikační potřeby dnešních žáků, rodilých i nerodilých mluvčích češtiny, se článek zabývá vybranými inovativními přístupy ve výuce jazyků, které mohou posílit inkluzi a zvýšit efektivitu výuky. |
Související projekty: |