Revolution in teaching methodology

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Revoluce ve výuce metodologie
Autoři

JARKOVSKÁ Lucie NOSKOVÁ Martina

Rok publikování 2024
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Cílem našeho příspěvku je představit inovativní způsob výuky kvalitativní metodologie pro nesociologické obory. Výuku jsme postavili na principech kritické a feministické pedagogiky. K naplnění těchto principů jsme využili deník, metodu osobního psaní. Tyto metody nám umožňují pracovat zkušenostně a zkoumat aspekty výzkumu, které bývají v tradiční výuce opomíjeny, jako je emocionalita, pozicionalita, kreativita a umění interpretace, a to i ve velkých kurzech až pro 150 studentů. Pomocí specificky formulovaných úkolů, papíru a tužky je možné zaměřit se na různá témata nebo problémy a propojit je s osobní zkušeností, vlastními pocity a osobními, profesními nebo výzkumnými cíli. Prostřednictvím technik psaní lze zachytit údaje, kterým studenti rozumí a které pro ně mají osobní význam. Zážitkovou formou lze studenty seznámit s pojmy, jako je konceptualizace, triangulace, vyzkoušet si jednoduché kroky analýzy a interpretace, naučit je klást smysluplné otázky a ukázat jim, jak funkčně propojit teorii, metodologii a analýzu. Zaměřujeme se na aplikovaný výzkum, který může budoucím učitelům ukázat, jak jsou výzkum a analýza součástí řešení problémů založených na důkazech, které mohou využít ve své profesi.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.