Využívání jazykové hry v společensko-politických demotivátorech v prostředí Runetu
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2024 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Citace | |
Popis | Příspěvek se zabývá prvky jazykové hry v tzv. demotivačních plakátech, které jsou zvláštním druhem kreolizovaných textů, spojujících v sobě specifickým způsobem verbální a vizuální složku. Na materiálu demotivátorů se společenskopolitickou tématikou v prostředí Runetu si všímáme využívání prostředků jazykové hry v ruštině na různých jazykových úrovních: grafické, fonostylistické, lexikální, slovotvorné, morfologické a syntaktické. Zvláštní pozornost je přitom soustředěna na využívání tzv. precedentních textů a na analýzu funkcí tohoto fenoménu v demotivačních plakátech, které jsou zajímavou a zejména u mladší generace populární součástí společenského diskurzu v současném Rusku. |
Související projekty: |