The learning styles of technical students and their role in learning English as a Foreign Language

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Učební styly studentů techniky a jejich role v učení se angličtině jako cizímu jazyku
Autoři

LANGEROVÁ Petra

Rok publikování 2025
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Theory and Practice of Second Language Acquisition
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Klíčová slova language learning styles; learner autonomy; individual differences; styles stretching
Přiložené soubory
Popis Příspěvek prezentuje výsledky smíšeného výzkumu učebních stylů angličtiny studentů Fakulty elektrotechniky a komunikační technologií Vysokého učení technického v Brně. V kvantitativní fázi byl použit dotazník Ehrmanové e Leaverové (2003) k identifikaci společně sdílených dimenzí učebních stylů. Výsledky dotazníku navíc odhalily, jak rigidní či flexibilní jsou studenti ve svých učebních preferencích a identifikovaly také studenty se silnými preferencemi pro společně sdílené dimenze učebních stylů. Tito studenti pak byli vybráni pro rozhovory v kvalitativní fázi, v nichž diskutovali, jak se jejich učební styly konkrétně odrážejí v učení se angličtině a zda se takto učí úspěšně. Studenti byli také dotazováni na svoji ochotu změnit své učební postupy, pokud by tím dosáhli úspěchu v učení. Rozhovory přinesly zajímavý vhled do studentských učebních preferencí, v nichž většina studentů prokázala rigiditu, tedy nízkou ochotu ke změně.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.