Un viaggio videoludico attraverso l’Inferno. La rilettura della Commedia in Dante’s Inferno
Název česky | Videoherní cesta peklem. Opětovné čtení komedie v Dantově pekle |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2024 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | TABACCHINI, Paolo. Un viaggio videoludico attraverso l’Inferno. La rilettura della Commedia in Dante’s Inferno. In Dante oggi (Festival “Dante al Centro d’Europa”, 14-19 ottobre 2024) – Società Dantesca Ungherese and Società Dante Alighieri di Roma; ELTE Palazzo della Cancelleria, Budapest. 2024. |
Popis | Videohra Dante's Inferno (2010) představuje zajímavé a odvážné přečtení Božské komedie Danteho Alighieriho a přeměňuje epickou báseň v interaktivní a vizuálně velkolepé dobrodružství. Tato přednáška prozkoumá, jak hra vyvinutá společností Visceral Games a vydaná společností Electronic Arts reinterpretuje Dante's Inferno a nabízí nový pohled na klasickou práci prostřednictvím média videoher. Dante's Inferno je volně inspirováno strukturou a tématy Božské komedie a představuje cestu devíti kruhy pekla v temnější a násilnější verzi než původní text. Budeme analyzovat, jak hra adaptuje Danteho vyprávění a postavy do akčního dobrodružného kontextu, přičemž zachovává některé klíčové prvky Danteho struktury. Tato přednáška nabídne kritický a hluboký přehled o tom, jak Dante's Inferno reinterpretuje a přetváří Dante's Inferno a zpřístupňuje je modernímu publiku prostřednictvím dynamického a interaktivního světa videoher. |