Položková analýza některých subtestů české verze inteligenčního testu WISC III.
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2000 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Československá psychologie |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | WISC III; intelligence test verbal subtests; eight-year old children |
Popis | Cílem bylo ověřit vhodnost českého překladu verbální části inteligenčního testu WISC III pro populaci českých dětí. Ukázalo se, že ve všech čtyřech sledovaných subtestech (Vědomosti, POdobnosti, Slovník, Porozumění) neodpovídá seřazení položek v jednotlivých subtestech původnímu záměru testu řadit je se stoupající obtížností. Některá podnětová slova či situace uvedené v překladu testu jsou pro českou populaci dětí stěží srozumitelná. |
Související projekty: |