Motivace žáků k učení
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2001 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | level and structure of pupils` motivation for learning; affective; effective and cognitive motivations |
Popis | V našem sdělení prezentujeme výsledky výzkumu, jehož cílem bylo nejen přispět k hlubšímu poznání úrovně a struktury motivace žáků druhého stupně základních škol a studentů gymnázií k učení z jejich vlastního pohledu (tedy zjistit, jak žáci sami vnímají své pohnutky k učení), ale současně také ověřit a srovnat námi získané výsledky s výsledky dříve realizovaných výzkumů v této oblasti. Zjišťovali jsme, jaká je úroveň motivace žáků k učení v závislosti na jejich věku, pohlaví a vzdělání jejich rodičů. Dále jsme se zaměřili na analýzu struktury motivace (podíl afektivní, efektivní a kognitivní motivace) žáků k učení v závislosti na jejich věku a pohlaví. |