Vliv osobnostní rovnice testátora na výkon dítěte v testech WISC- IIIUK
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2003 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Sociální procesy a osobnost 2003 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://centrum.fss.muni.cz/publikace/02/index.html |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | Psychological diagnostic |
Popis | K základním nástrojům psychologa patří nejrůznější testové metody. Psychologie se dovolává jejich objektivity, získané za pomocí akademického bádání. Objektivita je zajištěna taktéž standardizovanou administrací popsanou v manuálech. Otázka, kterou se snaží zodpovědět tato práce je, jakým způsobem celé testování ovlivňuje ten, kdo jednotlivé diagnostické metody administruje. Obzvlášť citlivé toto téma může být při diagnostice dětí. Dítě je vnímavé na to, jakým způsobem s ním dospělí komunikují. Tato práce se zaměřuje na možný vliv osobnostní rovnice testátora na výkon dítěte v testovací situaci. Výzkum se opírá o data sebraná v rámci mezinárodního projektu ELSPAC - druhá vlna šetření jedenáctiletých dětí, probíhajícího na pracovišti CVVOE FSS v Brně. Jedná se o kvantitativní analýzu výsledků z WISC-III u jedenáctiletých dětí v závislosti na osobnostní rovnici testátora. |
Související projekty: |