K roli ICT v klíčových oblastech fungování školy a její kultury
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2003 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | 11. konference ČAPV: Sociální a kulturní souvislosti výchovy a vzdělávání: Sborník referátů |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.ped.muni.cz/capv11/ |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | ICT; school; school management; headmaster; school culture; learning; teaching; teacher |
Popis | Příspěvek je jedním z prvních výsledků výzkumného projektu s názvem Informační a komunikační technologie a kultura školy (K roli informačních a komunikačních technologií v rozvoji kultury české školy). Autor v něm navazuje na dílčí výsledky výzkumného projektu Kultura české školy a strategie jejího rozvoje, jehož je spoluřešitelem a v rámci něhož byly identifikovány klíčové oblasti fungování školy a její kultury v českém prostředí, jedná se o následující oblasti: "shoda lidí na hlavních principech fungování školy", "vytváření a naplňování představy o tom, kam by měla škola směřovat (vize školy)", "otevřenost koly vůči okolí, prostředí podporující učení a vyučování" a "řízení školy".V příspěvku si autor klade otázky, zda a jak reflektují roli ICT ve školách odborné pedagogické časopisy, odborná literatura a další relevantní prameny. Nálezy získané obsahovou analýzou těchto zdrojů pak budou vztaženy k jednotlivým oblastem fungování školy s cílem naznačit, v jakých oblastech se ICT významně projevují a kde je možné hledat jejich potenciál. |
Související projekty: |