School culture as an object of research

Logo poskytovatele
Název česky Kultura školy jako předmět výzkumu
Autoři

POL Milan HLOUŠKOVÁ Lenka NOVOTNÝ Petr VÁCLAVÍKOVÁ Eva ZOUNEK Jiří

Rok publikování 2005
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj The New Educational Review
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova school culture; research; features of a successful school
Popis Přestože je zkoumání kultury školy obtížné, výzkumníci usilují o její empirické uchopení už od šedesátých let minulého století. Nyní existuje velké množství realizovaných výzkumů a jejich velmi rozmanitých východisek, způsobů realizace i závěrů. Následující text naznačuje možnost utřídění těchto výzkumů na základě účelu, který byl do jednotlivých výzkumů vtělen. Ačkoliv není přehled podávaných příkladů zcela vyčerpávající a zařazení jednotlivých provedených výzkumů není vždy naprosto jednoznačné, jedna věc je z následujícího přehledu zřejmá. A to skutečnost, že kultura školy je jen výjimečně zkoumána pro samotné porozumění kultuře školy. Daleko častěji je kultura školy zkoumána jako východisko, předpoklad, či nástroj pro určitý předmět zájmu výzkumníka, ležící mimo samotnou kulturu, ať už je to kvalita práce školy a její posuzování, kvalita učebních procesů či potenciál rozvoje školy.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.